Malatya Yeşilyurt Belediyesi Emlak Vergisi Sorgulama,Emlak Vergisi Ödeme,Emlak vergisi Borç Sorgulama,Emlak Vergisi Nere Ödenir,Emlak Vergisi Hesaplama,Emlak Vergisi Kimler Öder,Emlak Vergisi Beyannamesi İçin Hangi Belgeler Gereklidir?
Ek Hizmet Binası İletişim:
Yakınca Mahallesi Yakınkent
Cad. No:95 MALATYA
info@malatyayesilyurt.bel.tr
Tel : 0 (422) 481 33 30
Fax: 0 (422) 481 46 77
Sorgulama:
Emlak Vergisi Islemleri
Gereken belgeler: Tapu fotokopisi ve kimlik fotokopisi.
Belediyemiz Emlak Vergisi Servisi'nde yapİlan iş/işlemler, aşağıdaki gibidir ;
Yeni satın alynan gayrimenkullerle ilgili tarh ve tahakkuk işlemleri yapılmaktadyr. Yeni gayrimenkul satan alan kişi tapu fotokopisi, kimlik fotokopisi, maliye vergi numarası, iskan raporu ve m² cetveli ile Emlak Vergisi servisimize müracaat ederek kendisine emlak numarası verilerek beyan kabul işlemi yapılmaktadır.
Tapu Tahsis Belgesi olup imar çalışmaları sonucunda imar tapusunu alan şahıslar yeni aldıkları tapu ile Emlak Vergisi servisimize müracaat ederek değişiklik bildirimi vermeleri gerekmektedir.
Yeni İnşaata Başlanan Arsalar için mükellefler, inşaata başlama ruhsatı veya mahalle muhtarlarından alacakları yıkım yazısı neticesinde arsaları üzerinde bulunan eski binalarının yıkımı yapılmaktadır.
İskan raporu alan binalar ise Emlak Vergisi servisimize müracaat ederken muhakkak ki suretle m² cetveli, iskan raporu ve kat irtifak tapusu ile müracaat etmeleri gerekmektedir.
Vefat Eden mükelleflerimizin vefat tarihinden itibaren üç ay içinde iştirakçileri veraset ilamı, tapu fotokopisi ile servisimize müracaat etmeleri halinde gerek iştirakçikler adına gerekse kendi paylarına düşen hisse miktarı kadar bildirimde bulunmaları gerekmektedir.
Kendi adlarına kayıtlı gayrimenkulleri satan mükelleflerimiz dosyalarından kayıtlarının kapatılması için satın alan kişinin tapu fotokopisi ile Emlak Vergisi servisimize müracaat etmeleri gerekmektedir.
Emekli indiriminden faydalanmak isteyen mükelleflerimiz gerekli evrakları tamamlayarak Emlak Vergisi servisimize müracaat etmeleri halinde müracaat tarihinden itibaren emekli indiriminden faydalanabileceklerdir.
Gereken belgeler: Tapu fotokopisi ve kimlik fotokopisi.
Belediyemiz Emlak Vergisi Servisi'nde yapİlan iş/işlemler, aşağıdaki gibidir ;
Yeni satın alynan gayrimenkullerle ilgili tarh ve tahakkuk işlemleri yapılmaktadyr. Yeni gayrimenkul satan alan kişi tapu fotokopisi, kimlik fotokopisi, maliye vergi numarası, iskan raporu ve m² cetveli ile Emlak Vergisi servisimize müracaat ederek kendisine emlak numarası verilerek beyan kabul işlemi yapılmaktadır.
Tapu Tahsis Belgesi olup imar çalışmaları sonucunda imar tapusunu alan şahıslar yeni aldıkları tapu ile Emlak Vergisi servisimize müracaat ederek değişiklik bildirimi vermeleri gerekmektedir.
Yeni İnşaata Başlanan Arsalar için mükellefler, inşaata başlama ruhsatı veya mahalle muhtarlarından alacakları yıkım yazısı neticesinde arsaları üzerinde bulunan eski binalarının yıkımı yapılmaktadır.
İskan raporu alan binalar ise Emlak Vergisi servisimize müracaat ederken muhakkak ki suretle m² cetveli, iskan raporu ve kat irtifak tapusu ile müracaat etmeleri gerekmektedir.
Vefat Eden mükelleflerimizin vefat tarihinden itibaren üç ay içinde iştirakçileri veraset ilamı, tapu fotokopisi ile servisimize müracaat etmeleri halinde gerek iştirakçikler adına gerekse kendi paylarına düşen hisse miktarı kadar bildirimde bulunmaları gerekmektedir.
Kendi adlarına kayıtlı gayrimenkulleri satan mükelleflerimiz dosyalarından kayıtlarının kapatılması için satın alan kişinin tapu fotokopisi ile Emlak Vergisi servisimize müracaat etmeleri gerekmektedir.
Emekli indiriminden faydalanmak isteyen mükelleflerimiz gerekli evrakları tamamlayarak Emlak Vergisi servisimize müracaat etmeleri halinde müracaat tarihinden itibaren emekli indiriminden faydalanabileceklerdir.
Not :
Mükelleflerimizin iş ve işlemlerinin daha hızlı ve sağlıklı yürüyebilmesi için kimlik fotokopileri, tapu fotokopileri, maliye vergi numarası, iskan raporu, m² cetvelini getirmeleri önemle rica olunur.
Çevre ve Temizlik Vergisi İşlemleri
Gereken belgeler:
Şahıslar için:
1-Yeni İşe Başlayanlar İçin: İşe Başlama Vergi Levhası, Kira Kontratı, ve Kimlik Fotokopisi.
2-Adres Değişikliği: Adres değişikliği Yoklama Tutanağı, Vergi Levhası, Kira kontratı.
3-Kapanış: Bağlı Bulunduğu Vergi Dairesinden almış olduğu Kapama Yazısı.
Şirketler için:
1-Yeni İşe Başlayanlar İçin: İşe başlama tarihi yazan Vergi Levhası ya da Ticaret Sicil Gazetesi, Kira Kontratı.
2-Ünvan Değişikliği: Ünvan değişikliği Gazetesi.
3-Kapama: Kapanış Gazetesi, Tasdikli defterin Sureti (Kapanışı belirten suret).
Gereken belgeler:
Şahıslar için:
1-Yeni İşe Başlayanlar İçin: İşe Başlama Vergi Levhası, Kira Kontratı, ve Kimlik Fotokopisi.
2-Adres Değişikliği: Adres değişikliği Yoklama Tutanağı, Vergi Levhası, Kira kontratı.
3-Kapanış: Bağlı Bulunduğu Vergi Dairesinden almış olduğu Kapama Yazısı.
Şirketler için:
1-Yeni İşe Başlayanlar İçin: İşe başlama tarihi yazan Vergi Levhası ya da Ticaret Sicil Gazetesi, Kira Kontratı.
2-Ünvan Değişikliği: Ünvan değişikliği Gazetesi.
3-Kapama: Kapanış Gazetesi, Tasdikli defterin Sureti (Kapanışı belirten suret).
İlan ve Reklam Vergisi İşlemleri
Gereken belgeler:
Şahıslar için:
1-Yeni İşe Başlayanlar İçin: İşe Başlama Vergi Levhası, Kira Kontratı, ve Kimlik Fotokopisi.
2-Adres Değişikliği: Adres değişikliği Yoklama Tutanağı, Vergi Levhası, Kira kontratı.
3-Kapanış: Bağlı Bulunduğu Vergi Dairesinden almış olduğu Kapama Yazısı.
Şirketler için:
1-Yeni İşe Başlayanlar İçin: İşe başlama tarihi yazan Vergi Levhası ya da Ticaret Sicil Gazetesi, Kira Kontratı.
2-Ünvan Değişikliği: Ünvan değişikliği Gazetesi.
3-Kapama: Kapanış Gazetesi, Tasdikli defterin Sureti (Kapanışı belirten suret).
Gereken belgeler:
Şahıslar için:
1-Yeni İşe Başlayanlar İçin: İşe Başlama Vergi Levhası, Kira Kontratı, ve Kimlik Fotokopisi.
2-Adres Değişikliği: Adres değişikliği Yoklama Tutanağı, Vergi Levhası, Kira kontratı.
3-Kapanış: Bağlı Bulunduğu Vergi Dairesinden almış olduğu Kapama Yazısı.
Şirketler için:
1-Yeni İşe Başlayanlar İçin: İşe başlama tarihi yazan Vergi Levhası ya da Ticaret Sicil Gazetesi, Kira Kontratı.
2-Ünvan Değişikliği: Ünvan değişikliği Gazetesi.
3-Kapama: Kapanış Gazetesi, Tasdikli defterin Sureti (Kapanışı belirten suret).
Not : İlan ve Reklam Vergisinde geriye dönük beyan olmaz. Metre kare , ışıklı ve ışıksız türlere göre işlem yapılır, " Farklı durumlarda ekstra belgeler istenebilir, (Ortaklıklar vb.durumlarda..)
Vergi Ödeme
Vergilerinizi
Vergilerinizi
1) Veznelerimizden nakit ve kredi kartı ile,
2) Tüm PTT şubelerinden 236678(Emlak Vergisi,Çevre Temizlik Vergisi) nolu posta çeki hesaplarına (sicil numaranızı eklemeyi unutmayınız) yatırabilirsiniz.
3) Ziraat Bankası Şubelerinden sicil numarası ile yapabilirsiniz.
2) Tüm PTT şubelerinden 236678(Emlak Vergisi,Çevre Temizlik Vergisi) nolu posta çeki hesaplarına (sicil numaranızı eklemeyi unutmayınız) yatırabilirsiniz.
3) Ziraat Bankası Şubelerinden sicil numarası ile yapabilirsiniz.
Vezne
|
Adres
|
Merkez Hizmet Binası
|
Karakavak Mahallesi, Turgut Özal Bulvarı,Maşti Karşısı No:127 YEŞİLYURT/MALATYA
0 (422) 238 33 55 |
Ek Hizmet Binası
|
Yakınca Mahallesi Yakınkent Cad. No:95 YEŞİLYURT/MALATYA
0 (422) 481 33 30
|
Ek Hizmet Binası İletişim:
Yakınca Mahallesi Yakınkent
Cad. No:95 MALATYA
info@malatyayesilyurt.bel.tr
Tel : 0 (422) 481 33 30
Fax: 0 (422) 481 46 77
Emlak Vergisi Beyannamesi İçin Hangi Belgeler Gereklidir?
Emlak vergisi beyannamesi için; T.C Kimlik Numarası tapu fotokopisi, nüfus cüzdanı fotokopisi, binalar için yapı kullanma izni fotokopisi, binanın bulunduğu adres (mahalle, sokak, bina, daire veya işyeri numarası), beyan sahibinin ikamet ve işyeri adresi, ile birlikte ilgili olduğu belediyenin Gelir Servisine başvurmalıdır.
Emlak Vergisi Hangi Dönemlerde Ödenmektedir?
Emlak vergisi, birinci taksiti Mart-Nisan-Mayıs aylarında, ikinci taksiti Kasım ayında olmak üzere iki eşit taksitte ödenir. Dileyen mükellef tümünü birinci taksit döneminde veya daha önce de ödeyebilir.
Emlak Vergisi Zamanında Ödenmezse Cezai Yaptırım Ne Olur?
Emlak vergisini zamanında ödemeyen mükellef geciken taksit için her ay 6183 sayılı kanun hükümlerine göre tespit edilen oranda gecikme cezası ödemek zorundadır. Örneğin, bu oran 19.11.2009 tarihinde uygulanmak üzere tespit edilen aylık gecikme cezası %1,95 olmuştur.
Yorumlar
Yorum Gönder